niedziela, 4 października 2015

Wystawa porcelany ćmielowskiej cz2 (1920-1939)

      Od drugiej połowy 20 lat zaczyna się najciekawszy okres ćmielowskiej manufaktury, bogaty w nowe formy. Dzięki takim artystom jak: Tadeusz Szafran, Karol Zabłocki, Zygmunt Błaszczyk, Bogumił Marcinek, Józef Szewczyk, Franciszek Kalfas i Halina Burtanówna, którzy radykalnie zmieniali styl ćmielowskich wyrobów.  Mnie osobiście fascynują trzy serwisy Płaski, Kaprys i Kula, stworzone w paryskiej pracowni Bogdana Wendorfa w latach 30.
  Dziś ciąg dalszy zdjęć z wystawy porcelany ćmielowskiej, która jest obecnie w Muzeum Narodowym w Kielcach.
Serwis "fason 510" z 1930r.
Serwis "Bałtyk" proj. Bogumiła Marcinka z 1932r.
Filiżanka "fason 520" z 1933-1939r.
Serwis "Płaski" (dekoracja marmurkowa) proj Bogdana Wendorfa z 1933r.
Serwis "Płaski" (dekoracja japońska) proj Bogdana Wendorfa z 1933r.
Serwis "Kaprys" proj Bogdana Wendorfa z 1933r.
Serwis "Kula" proj. Bogdana Wandorfa z 1933r.
Serwis "Kula" (różowa porcelana) proj. Bogdana Wandorfa z 1933r.
Serwis "Lwów" z 1930r.
http://lawendowyzagajnik.blogspot.com/2015/03/porcelana-z-cmielowa-kaprys-i-paski.html
http://lawendowyzagajnik.blogspot.com/2015/09/wystawa-porcelany-cmielowskiej-cz1-1809.html

6 komentarzy:

  1. Jakie piękności pokazujesz, marmurkowy komplet mnie zachwycił, aż jestem zdziwiona. Z kolei Bałtyk przypomina mi odrobinę wzór cebulaków.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cela do Ciebie pasuje" Płaski" marmurek w kolorze szafirowym, ostatnio taki widziałam. Pozdrawiam

      Usuń
  2. do Kielc mam za daleko :-) dzięki że pokazałaś okiem aparatu- najbardziej zainteresowały mnie różne wersje płaskiego Ćmielowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ale twój "Płaski" w turecki wzór to dopiero powód do zazdrości, coraz to mniej takich rarytasów. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Piękna porcelana, marmurkowa zachwycająca, ale podoba mi się również ta w delikatne kwiatuszki serwis "Kaprys". Mimo wszystko trudno wybrać, wszystkie bym chciała:)
    Kocham porcelanę i muszę przyznać, że mam jej spore ilości:) Po babciach, ciociach i sama kupowałam. Teraz to tylko piję w nich herbatę:)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odszukałam różową porcelanę wzór płaski patrząc na sygnaturę są to lata 1930. Mam filiżankę- bez talerzyka i dzbanek- z rysą. Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o wiadomość miamia20@o2.pl

    OdpowiedzUsuń