czwartek, 8 października 2015

Art deco (Muzeum Mazowieckie w Płocku)

Dziś kilka fotografii z Muzeum Mazowieckiego w Płocku, które w ostatnich latach wzbogaciło swoje zbiory o eksponaty z okresu art deco. Wśród nich dostrzegłam serwis ćmielowski "Bałtyk" projektu Bogumiła Marcinka z 1932 roku.
Okres art deco stał się opozycją  dla secesji, stąd taka odmienność tego stylu. Geometria i prostota zawładnęły wszystkimi dziedzinami rzemiosła. W przedmiotach z tego okresu można dostrzec koła, owale, kwadraty, trójkąty itp. Spójrzcie sami!



 "Uwięziony ptak" figurka tancerki z wytwórni Goldscheidera z okresu 1922-1935.


 Naczynie do kwiatów z fabryki Giesche w Bogucicach z 1925 roku.


 Serwis obiadowy "Bałtyk" z Ćmielowa.



2 komentarze:

  1. Pani Beatko, piszę w sprawie kontaktu dla mojej przyjaciółki Ewy Wiśniewskiej i jej córki Klary. Panie leżały razem w Szpitalu Wojskowym w Lublinie, rozmawiałyście na temat porcelany. Ewa bardzo chciałaby się z Panią skontaktować. Jedyna możliwość to przeze mnie, podałałabym Pani jej e-mail. U mnie na blogu po prawej stronie jest koperta, ogromna prośba aby Pani napisała do mnie:) Podobno mamy podobne zainteresowania, tak mówi Ewa:)
    Pozdrawiam serdecznie , Ania
    http://ogrod-mojekrzakiptakiinnedziwaki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę pochodziłam po Pani blogu, jest bardzo interesujący. Kocham porcelanę i stare meble. Muszę przyznać, że Art deco to styl, który niezbyt lubię. Pozostała mi po cioci szafka nocna, stoi na strychu bo nie pasuje do moich starych mebli. Ma ciekawy kształt, jak wszystko z tej epoki:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń