poniedziałek, 12 maja 2014

WIELICZKA

Ostatnio odwiedziłam Kopalnię Soli  w Wieliczce, dzięki temu postanowiłam kontynuować wątek Maryjny. Kaplice, które tam widziałam urzekły mnie swoją prostotą i równocześnie bogactwem. W normalnym kościele  takie figury i płaskorzeźby nikogo nie dziwią. Ale 100m pod ziemią już tak. Szczególnie uwzględniając materiał z którego zostały stworzone.

KAPLICA ŚW. KINGI- twórcami jej byli bracia Józef i Tomasz Markowski oraz Antoni Wyrodek. Kaplica cała jest wykonana z soli. Okres jej powstania datuję się na 1895-1914r.
 
Ołtarz główny.


Posąg Św. Jana Pawła II
 


 
 Ołtarz boczny.




 
Zdjęcie żyrandola zrobione z dołu. Świetnie ukazuje jak światło przenika przez sól.
 
 
KAPLICA ŚW. KRZYŻA z 1860r . Zdjęcia przedstawiają drewniane rzeźby Chrystusa Ukrzyżowanego i Matki Boskiej Zwycięskiej.
 

 
                             Kolejne zdjęcie drewnianego żyrandola z kryształami solnymi.
 

          Jestem pod wrażeniem całej Kopalni w Wieliczce. Dodatkowo kilka godzin
zwiedzania i zakwasy gwarantowane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz