sobota, 23 sierpnia 2014

Szklane ryby obok Książa

Podróżując po Śląsku zakotwiczyłam w Wałbrzychu w Dworku Adamski. Była to świetna baza wypadowa. Dodatkowo w  bliskim sąsiedztwie Książa. Pensjonat nafaszerowany starociami, to moje klimaty.Właściciel od razu przypadł mi do gustu. Po pierwsze, miał podobne zainteresowania,  po drugie dobrze karmił. Pogawędki z gospodarzem to obowiązkowy punkt pobytu w tym hotelu, a poranne śniadania z gośćmi mogą nasunąć pomysły na kierunki zwiedzania.
Oprócz licznych starych obrazów, bibelotów i mebli  nie dało się nie zauważyć, że gospodarz jest kolekcjonerem szklanych ryb. Dowiedziałam się, że te atrybuty czasów PRL bywają różnej narodowości. Nigdy w życiu nie zwracałam na nie uwagi  i jestem zdziwiona że przypadły mi tak do gustu, zwłaszcza ta złota i różowa. Raz mi się zdarzyło polubić paskudztwa, mam na myśli moje spaniele. Drugim razem nikogo nie zaskoczę.

ryba krosno

kolorowe szkło

krosno szkło


szklana ryba

krosno szkło

szklana ryba

antiques fisch

antiques fisch

antyki szkło

krosno szkło

wałbrzych dworek adamski

pensjonat wałbrzych
Oczywiście nie była bym sobą, co tu mamy Carl Kristel (sygnatura 1925-1945)
carl kristel kpm
Muszę nadrobić zaległości stąd taki wysyp wpisów. Ciągle wakacjuje i mam okazjonalny dostęp do komputera.  Mam nadzieję że zrelacjonuje Wam swoje wyjazdy wakacyjne przed kolejną wyprawą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz