wtorek, 2 września 2014

MUZEUM PORCELANY W WAŁBRZYCHU

Ostatni wyjazd okrasiłam pobytem w Muzeum wałbrzyskim w dziale ceramiki. Ekspozycja była stosunkowo niewielka, jednak bardzo ciekawa. Zgromadzona porcelana głównie pochodziła z Wałbrzycha i okolic (KPM, CT, Königszelt). Dla mnie była o  tyle cenna, że prezentowane są na niej okazy, z którymi się dotychczas nie spotkałam. Przedstawione wzornictwo jest dość rzadkie na rynku porcelany.  
PORZELLAN KPM
Tu ciekawostka, unikalna część wzorników filiżanek, przypadkiem wykopana przez dzieci w centrum Wałbrzycha. Celowo publikuję 1/3, żeby zachęcić Was do odwiedzenia tego muzeum.
kpm porzellan

jaworzyna śląska porcelana

carl tielsch porzellan

ct porzellan

ct porcelain

                                                   Tu finezyjny serwis Parowej (Tiefenfurt).
jares porcelain
                                 Moje ulubione kobalty, KPM – KristerPorzellan Manufaktur
kpm porzellan

porcelana śląska

Obecnie muzeum jest w całości niedostępne z uwagi na remont. Mam zamiar jak wszystko będzie gotowe odwiedzić je ponownie. Polecam.

2 komentarze: