poniedziałek, 24 marca 2014

NIEMIECKA PORCELANA

Kupuję porcelanę , która mi się podoba. Owszem ma znaczenie manufaktura i okres pochodzenia ale zawsze na pierwszym miejscu jest jej wygląd i sposób w jaki wchodzi ze mną w relację. Przykładem jest porcelana w kobalcie, która mnie ciągle "uwodzi" pomimo, że dawno już doszłam do wniosku, że mam jej zbyt dużo to i tak po każdych targach staroci coś granatowego przywlekę do domu.
Większość porcelany zakupuję na targach albo w małych sklepach ze starociami. Łapię się już na tym, że na rodzinnych wyjazdach szukam antykwariatów. 
 
Ten wpis chciałam poświęcić porcelanie w kolorze ecru.
  
porzellain Bavaria
 
  
Filiżanka pochodzi z Porzellanfabrik Zeh, Scherzer & Co. AG , Niemcy , Bawaria miasto  Rehau rok 1930 ( 50- lecie fabryki )
porzellain zehscherser
 
Filiżanka została wykonana w  Küps,Niemcy.Porzellanfabrik J. Edelstein/Edelstein Porzellanfabrik AG. Sygnatura stosowana w latach 1929-1972
edelstein porcelain
 
Filiżanka została wykonana w  Sophienthal,Niemcy.Porzellanfabrik Thomas & Co.
Sygnatura stosowana w latach 1929-1936
  sophienthal porcelain

                            Filiżanka została wykonana w  Windischeschenbach,Niemcy.
                       Oscar Schaller & Co.Nachfolger Sygnatura stosowana w latach 1945-1950
Windischeschenbach porcelain

1 komentarz:

  1. szkoda że na zdjęciach nie widać tych sygnatur

    OdpowiedzUsuń